Zdrav čovjek ima tisuću želja, a bolestan samo jednu- stara je mudra izreka. Neprestano trčimo za novim izazovima, postavljamo si iz dana u dan sve veće ciljeve i ponekad nemamo dovoljno vremena i sredstava za sve što bismo željeli ostvariti , a s druge strane okruženje u kojem se nalazimo postavlja svoje zahtjeve, očekivanja i ograničenja između kojih se trudimo balansirati.

Mislimo li ponekad na sebe? Kako naš organizam funkcionira? Kako se osjećamo dok radimo posao na kojem se moramo stalno dokazivati ili smo uz kolege koji su nas uzele na “zub”,? Možda imamo partnera kojem trebamo stalno ugađatii, djecu o kojoj se trebamo brinuti, roditelje koje trebamo razumjeti, ” prijatelje “na koje se ne možemo osloniti…

Što osjećamo u tim trenucima? Tugu, bol, sram, krivnju, odbačenost, nesigurnost, jadnost, očaj, zaglavljenost, besciljnosti, bijes ili agresivnost?

Naše emocije su naši putokazi. One nam otkrivaju što je za nas dobro i što nas podržava kao i ono što nam oduzima energiju i slabi nas.

Stresni doživljaji negativno djeluju na dinamičku ravnotežu u radu živčanog, endokrinog i imunološkog sustava, te povećavaju nepoželjna ponašanja, pušenje, konzumaciju alkohola, droga, poremećaj prehrambenih navika, spavanja i sl.

Naše tijelo pamti sve pozitivne i negativne emocije. Negativne emocije koje nismo proradili na adekvatan način, nismo ih prepoznali, izrazili, dali im značenje i integrirali, pojaviti će kroz tijelo u obliku simptoma raznih bolesti; povišen krvni tlak, bolesti srca, ulkusna bolest problemi sa štitnjačom, astme kožne bolesti, glavobolje, reumatizam i druge.

Psihoterapija je sigurno mjesto gdje možete ispričati svoju  priču, podijeliti tugu i bol bez osude i krivnje, izraziti svoje emocije  i naučiti zdrave mehanizme suočavanja sa svakodnevnim problemima i brigama.Psihoterapija je sigurno mjesto gdje možete tijelo osloboditi negativnih emocija i sačuvati svoje najveće bogatstvo – zdravlje.

Tekst – Rajka Rade